Skip Navigation LinksFőoldal : Hírek : 2018. : Hírek 2018. augusztus : Aug. 8. Lábtollazók a Tisza-tónál – kerékpárral. Tiszató

Lábtollazók a Tisza-tónál – kerékpárral

2018. augusztus 8. Tisza-tó

A Cserszegtomaji Sport Klub lábtoll-labda szakosztályának négyéves projektje félidejéhez érkezett. Augusztus 6-a reggelén teljes harci díszbe szerelkezve, három személyautóval és nagyközségünk kisbuszával becserkésztük a Tisza-tavi víztározó délnyugati csücskében elhelyezkedõ Kiskörét. A jármûvek leparkolása után „felnyergeltük” vasparipáinkat, és 14 óra magasságában rátértünk arra a töltésre, ahol a tókerülés nagy része történt. Tûzõ napon, 30 fok feletti melegben, árnyék nélkül tekertük le a közel 30 km-es távot. Szerencsére a frissítõ állomások és a menetszél velünk volt.

Elsõ komolyabb megállónk Sarud községben volt, ahol röviden megemlékeztünk Stemler Ferencrõl, a Magyar Lábtoll-labda Szövetség közelmúltban elhunyt alapító tagjáról és munkásságáról. Innen rövid tekerés után Poroszlóra értünk, ahol aznapra elszállásoltuk magunkat a Tavirózsa Kemping 10 ágyas faházaiban. A melegnél csak a szúnyogok voltak kibírhatatlanabbak, de ezt a problémát is megoldottuk. Nyugovóra térésünk elõtt egy könnyû kis vacsora pl. vörösboros marhapörkölt, majd egy jó kis lubickolás a 26 fok körüli Tisza-tóban.

Másnap reggel már 9 órakor elsõ vendégként kopogtattunk a Tisza-tavi Ökocentrum bejáratán. Hatalmas édesvízi akváriumokban csodálhattuk meg a területre jellemzõ halakat, közöttük a hatalmasra megnõtt tokféléket. Aki felmászott a hét emelet magas kilátóba, az egész környéket szinte madártávlatból csodálhatta meg. Pár nappal késõbb itt is elhaladt a Cserszegtomajt is megjárt Tour de Hongrie kerékpáros körverseny mezõnye. A vidrák etetése után két csoportra szakadtunk. A tekerni vágyók (heten voltunk, mint a gonoszok) 60 km-es táv megtételére vállalkoztak, annak reményében, hogy a tiszacsegei révnél (tavaly ezt sodorta el az ár, de újjáépítették) egy hatalmasat ebédelünk. A nagyszerûnek beharangozott halászcsárda hozta a színvonalat. Az ökocentrumban maradtak a Tisza-hídon áttekerve érkeztek meg a tiszafüredi Morotva Kemping 4 fõs faházaihoz. Az esti órákat kiadós fürdés, séta és bevásárlás zárta.

8-án reggel a lábtoll is elõkerült a táskából, reggeli futás és egy kis kerékpározás után öröm volt egy másik mozgásforma. Következett az utolsó 40 km-es etap Tiszafüredtõl Kisköréig. Abádszalóknál hosszabb pihenõt tartottunk, ahol páran a hûsítõ habokban élvezték ki a tó adta lehetõségeket. Kiskörére visszaérve szervezett keretek között tekintettük meg hazánk legnagyobb vízi erõmûvét, majd nagyszerû elõadói stílusban megismerhettük a tó jelenlegi küldetését. Innen már csak pár kilométer vezetett a kempingben hagyott autókhoz, melyekre felpakolva indulhattunk haza, ahová 23 órakor sikeresen megérkeztünk.

Jó hangulatú kerékpártúrába bújtatott összetartáson vettünk részt, ahol mindenki megtalálta a neki megfelelõ távokat és programokat. Nagyon köszönöm a segítõ szülõk hozzáállását, akik autókkal segítettek az utazásban, így Illés Andreának, Fári Lászlónak, Gyalog Sándornak. A Citroen kisbusz Hauser Rezsõ vezetésével csordultig volt pakkokkal és személyekkel. Külön öröm, hogy mindenki letekerte a tókerülés távját, a 70 illetve 130 km-t. Végezetül hangozzék el a kerékpáros vitézek neve is. Gumhert Noémi és András, Fári Lacika és Eszter, Farsangéktól András és Imre, Koszorúsék Mirkója és Samuja, Gyalog Csenge, Sándor Barnabás, Román Zsolt, Göller Máté, Széles László, Sillinger Zsanett és Takács Tamás.

Két év, két tókerülés kipipálva. 2019-ben a Fertõt vesszük célba, remélem legalább ennyien és legalább ekkora sikerrel.

Takács Tamás

Kerékpáros karácsonyfa 7 dísszel, max. 100 km/órás sebességgel. Persze hosszú volt az út