Lábtoll-labdázás a Szent Anna Katolikus Általános Iskolában
2019. április 4. Jánoshalma
A játék az elsõ pillanattól fogva nagyon szerethetõ, akár az alsós,
akár a felsõs korosztály számára. Nálunk az elsõdleges sport a futball, ezért
gondoltam, hogy biztosan ez a fajta sport is érdekelné a gyerekeket, és ebben
nem is tévedtem, ám azt is feltételeztem, hogy biztosan nem fog nehézséget
okozni nekik a játék. Ebben viszont nagyot tévedtem. Elõször a felsõs (7. o.)
testnevelés órámra vittem be és mondtam el, hogy mirõl szól ez a játék. Nagy
meglepetésemre úgy ügyetlenkedtek, mintha sosem rúgtak volna bele elõtte még
semmibe, és néhány gyereknek rögtön el is ment a kedve. Kisebb bátorítás és
különbözõ egyensúlyozási gyakorlat után az óra végére sikerült kipróbálnunk a
lábtoll-labdát, persze könnyített szabályokkal (néhány képen éppen az
szerepel). Azóta megmaradt a 15 fõs osztályból 5-6 ember, akik óra végi
játékként kérnek tõlem labdát és próbálkoznak a játékkal.
Az alsósoknál is hasonló a tapasztalatom. Annyi különbséggel, hogy
ott gyorsabb ütemben látom a fejlõdést. Néhány ügyesebb gyerek (8-9 évesek) 2-3
nap után már folyamatosan tudott 4-5-öt dekázni a labdával. A folyamatos játék,
alsóban még nehézséget okoz, de az egymásnak passzolás és a dekázás már nagyon
jól megy. Nekem tanárként az a célom, hogy lekössem õket olyan mozgásformával,
amit szívesen végeznek, és ezt el is értem. A májusi diáknapra kitalálták a
gyerekek, hogy legyen lábtoll dekázási verseny, és én természetesen igent
mondtam.
Jó ötlet volt, hogy kipróbáltassam a sportot, és csak ajánlani
tudom mindenkinek, mert nagyon sokféle újabbnál-újabb testnevelés óra keretein
belül felhasználható ötletet lehet velük megvalósítani.
Sódar Béla Balázs
testnevelõ